Breaking News

Ξεκινά η επιχείρηση ανέλκυσης του Mirage που έπεσε στη Σκύρο

Σε σκάφος του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών ανατέθηκε η ανέλκυση του Mirage 2000-5, που έπεσε την Πέμπτη 12 Απριλίου στη Σκύρο, όπου βρήκε τον θάνατο ο σμηναγός, Γιώργος Μπαλταδώρος.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του ekriti.gr, το σκάφος του ΕΛΚΕΘΕ θα αποπλεύσει τις επόμενες ώρες, με τελικό προορισμό την θαλάσσια περιοχή της Σκύρου και το σημείο που έπεσε το Mirage. Στόχος της επιχειρήσης είναι ο εντοπισμός του αεροσκάφους, που βρίσκεται σε βάθος 800 μέτρων ενώ κομμάτια του έχουν «απλωθεί» σε μια ακτίνα που υπολογίζεται στα 400 μέτρα, και κυρίως του καταγραφέα πτήσης που βρίσκεται σ' αυτό και θα αποκαλύψει τα στοιχεία πτήσης του.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ekriti, αυτή την ώρα καθορίζονται οι τελευταίες λεπτομέρειες της επιχείρησης, ώστε να εξακριβωθούν τα αίτια της τραγωδίας.

Οι πληροφορίες αναφέρουν πως οι ερευνητές του ΕΛΚΕΘΕ θα χρησιμοποιήσουν τα ηχοβολιστικά και τα τηλεχειριζόμενα οχήματα που διαθέτουν προκειμένου να φτάσουν στο μαχητικό, να το καταγράψουν και στη συνέχεια – αν είναι εφικτό - να το ανελκύσουν.

Πώς έπεσε το Μirage

Το Mirage 2000-5 του Γ. Μπαλταδώρου ήταν το «νούμερο 1» του ζεύγους που βρισκόταν σε ετοιμότητα στην 135 Σμηναρχία Μάχης στη Σκύρο, και απογειώθηκε λίγο μετά τις 11 το πρωί της Πέμπτης, ώστε να αναχαιτίσει δύο τουρκικά F-16 που είχαν παραβιάσει τον εθνικό εναέριο χώρο (ΕΕΧ) στην περιοχή μεταξύ Λέσβου και Χίου.

Σύμφωνα με την Καθημερινή, όταν το ζεύγος των ελληνικών Mirage 2000-5 έφθασε στην περιοχή, τα τουρκικά F-16 βρίσκονταν ήδη στην πορεία επιστροφής προς την Τουρκία και ο Μπαλταδώρος έδωσε σήμα BVR (Beyond Visual Range, κάτι που μεταφράζεται σε απόσταση άνω των 20 μιλίων).

Τα δύο τουρκικά έμειναν εντός του ΕΕΧ μεταξύ 11.15 και 11.24, ενώ η αντίστοιχη είσοδος που είχαν κάνει ακόμη δύο F-4 της γείτονος στο Νοτιοανατολικό Αιγαίο διήρκεσε επίσης λίγα λεπτά (11.24-11.35), γεγονός που σημαίνει ότι πλέον τα ελληνικά Μιράζ είχαν την άδεια να επιστρέψουν στη Σκύρο, αφού πέταξαν μέχρι περίπου τη Ρόδο.

Κατά την επιστροφή τους προς τη Σκύρο και την προσέγγιση στο αεροδρόμιο της 135 Σ.Μ., τα δύο Mirage 2000-5 πετούσαν σε χαμηλό ύψος πάνω από τη θάλασσα, λόγω της χαμηλής νέφωσης και της αφρικανικής σκόνης που επηρέαζε την ορατότητα. Στις 12.15 ο κυβερνήτης του δεύτερου Μιράζ ειδοποίησε ότι είδε το αεροσκάφος του Μπαλταδώρου να «βουτάει» απότομα, μόλις 9 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, λόγω της πολύ κοντινής, παράλληλης πτήσης που πραγματοποιούν τα ζεύγη των μαχητικών σε αυτές τις περιπτώσεις, ο κυβερνήτης του δεύτερου Μιράζ πραγματοποίησε τεράστια προσπάθεια προκειμένου να μην παρασυρθεί από τη μοιραία «βουτιά» του πρώτου Mirage 2000-5. Ο κυβερνήτης του δεύτερου αεροσκάφους σε ένα ζεύγος ακολουθεί τον «1», που εν προκειμένω ήταν ο Μπαλταδώρος, ως εκ τούτου απαιτούνται ταχύτατοι χειρισμοί προκειμένου το δεύτερο αεροσκάφος να επανέλθει σε αυτόνομη πορεία. Το δεύτερο Mirage 2000-5 σταθεροποιήθηκε μόλις 100 μέτρα πάνω από τη θάλασσα.

Σε εξέλιξη είναι οι έρευνες για να βρεθούν τα αίτια του δυστυχήματος που οδήγησαν στην πτώση του μαχητικού.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Αφήστε το σχόλιό σας ή κάνετε την αρχή σε μία συζήτηση